Vandaag kleurt oranje


Zo rond koningsdag kleurt veel in het straatbeeld oranje. Dus toen ik de oranje sinaasappeltjes aan onze sinaasappelplant zag hangen dacht ik daar wel iets mee te kunnen doen. De sinaasappeltjes zijn inmiddels zo rijp dat ze er bijna afvallen, dus ik kan ze ongegeneerd plukken. 

Ik bedenk dat ik ze doormidden kan snijden om de structuur op de foto te zetten. Uiteindelijk geeft dit nog geen bijzondere plaatjes. Als ik voor inspiratie de zonnige tuin inloop, zie ik een paar lieveheersbeestjes zich opwarmen in het zonnetje op onze bessenstruik. Oranje; deze beestjes zijn ook oranje, weliswaar met zwarte stipjes, maar dat breekt het geheel een beetje. 

Dus heb ik een lieveheersbeestje kennis laten maken met de opengesneden sinaasappel. 



Ik geloof niet dat dit de lievelingsvrucht van het lieveheersbeestje wordt. Want zodra ik ze op of naast de sinaasappel zet, lopen ze zo snel mogelijk weg, om zich vervolgens in het zonnetje te gaan wassen. De zoete sappen moeten weer van de kleverige pootjes afgehaald worden. Ik wist niet dat deze sinaasappeltjes zo zoet waren. Maar volgens mij hebben de beestjes hier toch wel een lekker hapje aan. 






Ik heb een paar oranje foto’s kunnen maken. De Engelse titel voor de foto’s heb ik al bedacht: Orange orange.