Aapjes kijken

Eindelijk mochten we weer naar de Beekse bergen. Dus ingangsafspraak gemaakt, vrije dag ingepland en dan op pad met de camera.

Als je als eerste in het park bent en snel doorloopt, kom je bij de dieren die nog geen bezoekers hebben gezien. Bij de chimpansees lagen moeder en kind heerlijk in het zonnetje. De kleine chimpansee had mijn camera direct in de smiezen en volgde mij met zijn blik. Toen moeder het ook doorkreeg vond ze het tijd om een ander plekje te gaan zoeken. Gelukkig had ik toen al wat foto's kunnen maken.



Het was een zomerse dag, wat het fotograferen lastiger maakt. Veel foto's hebben harde schaduwen.
Op mijn tocht langs de tijgers, roofvogels, stokstaartjes en zeeleeuwen, kwam ik ook bij de ringstaartmaki's. Meestal zijn dit niet mijn favoriete aapjes om te fotograferen, omdat ze weinig expressie vertonen, maar vandaag had ik geluk. Een aapje zat op ooghoogte in een boom, vrij van de achtergrond. Het zonlicht accentueerde de haartjes. 





Ik vervolgde mijn tocht langs de giraffen, olifanten en zebra's. Door de warmte lagen alle dieren lui in de schaduw. Echt leuke plaatjes zaten er niet meer in. Zodoende bij dit bezoek alleen apen foto's gemaakt.